‘De 3 Biggetjes’ is niet zomaar een voorstelling: het is een ware belevenis die me deed lachen, huilen en dansen!

Musical ‘De 3 Biggetjes’ is cool, cool, supercool (review)

14.02.2024

21 jaar na de allereerste versie ging afgelopen weekend ‘De 3 Biggetjes’ in première in Capitole Gent. Marthe, Hanne en Julia waagden zich voor de eerste keer aan een musical en kropen daarvoor in de huid van Knirri, Knarri en Knorri. “Ja, maar ik zag die musical twintig jaar geleden al”, hoor ik je zeggen. Geloof me, deze versie is cool, cool, supercool. Beschouw dit als een teaser voor de onvergetelijke ervaring die je te wachten staat.

Een explosieve start

Marthe, Hanne en Julia werden onthaald onder luid gejuich in de zaal. De energie was voelbaar en het publiek werd meteen meegezogen in de avontuurlijke wereld van de 3 biggetjes. Deze aanstekelijke energie bleef ook constant gedurende de komende 90 minuten.

Iconische quotes

Zoals Willy, de coole wolf, zou opmerken was deze show “cool, cool, supercool”. Het is maar een van de vele quotes die al dagen in mijn hoofd zit. Hoe Michiel De Meyer de rol van Willy vertolkt doet me deels denken aan een jonge John Travolta. Voeg daar nog eens Louis Thyssen en Gio Kemper aan toe en je krijgt een komisch trio die de show naar een hoger level tilt.

Familie

Hoe tof is het ook om vader en zoon samen te zien schitteren op het podium? Peter Thyssen speelde twintig jaar geleden de rol van Wuppert, terwijl die nu weggelegd is voor zoon Louis Thyssen. Maar Peter heeft nog altijd een band met de show, want hij kruipt nu in de huid van Baltimoor. Een prachtig bewijs van de kracht van familiebanden in het theater.

Betoverende samenzang

De perfecte samenzang van de cast zorgde meermaals voor kippenvelmomenten. De harmonie en emotie in hun stemmen maakten de voorstelling des te indrukwekkender. En zeg nu zelf, wie kan blijven zitten op de tonen van ‘Welkom, Welkom bij de 3 Biggetjes.’ Zowat iedereen sprong spontaan recht om mee te dansen.

Liefde en acceptatie

Maar wat deze musical echt heel bijzonder maakt, is het diepere thema van liefde en acceptatie. Een hartverwarmend verhaal dat ons eraan herinnert dat liefde op de eerste plaats komt en altijd overwint. Een boodschap die nu misschien nog belangrijker is dan ooit tevoren.

Kortom, ‘De 3 Biggetjes’ is niet zomaar een voorstelling: het is een ware belevenis die me deed lachen, huilen en dansen! Dus aan iedereen die nog twijfelde om ‘De 3 Biggetjes’ te zien: niet doen, zorg dat je erbij bent! Deze musical is nog tot en met 18 februari te zien in Capitole Gent. Vanaf 30 maart in Trixxo Theater Hasselt en vanaf 9 mei in Stadsschouwburg Antwerpen! Je bent echt een kieken als je niet komt kijken. (Ook een quote die je pas begrijpt als je de show komt zien. 😉)

Koop nu je tickets voor 'De 3 Biggetjes'.

^SV

Terug naar overzicht