Afficher ce site en français | View this website in English

“Meer maatwerk voor een meer exclusieve beleving”

woensdag 29 januari 2020 - 08:43

De belevingscultuur blijft hoge pieken scoren. Met z’n allen zijn we op zoek naar nieuwe en authentieke ervaringen, oprechte emoties en prikkelende sensaties. Onze verwachtingen zijn daarbij ook vaak gigantisch hoog. Dat bevestigt onder meer Chris Bergs, head of hospitality bij Sportpaleis Group. Hij staat samen met zijn hospitality staff in voor het onthaal van VIP’s en gasten in de zalen van Sportpaleis Group.

“We merken dat bezoekers de lat steeds hoger leggen als het gaat over de hospitality beleving die we aanbieden op concerten en evenementen”, legt Chris Bergs uit. “Uiteraard pikken we daarop in door onder meer elk jaar onze hospitality ruimtes kritisch te evalueren en waar nodig in te grijpen met schilderwerken, nieuw meubilair, nieuwe (bloemen)decoraties enzovoort. Maar ook bijvoorbeeld met een investering in een personenlift zodat onze Backstage Lounge toegankelijk wordt voor mensen met een handicap.”

“Ook onze catering wordt continu geëvalueerd en bijgestuurd. De liefde van de Belg gaat namelijk nog altijd door de maag. (Lacht) We zijn trouwens afgestapt van een standaard catering aanbod”, legt Chris uit. “Alle arrangementen en formules zijn op maat van het evenement: party food bij dance-events, walking dinner met champagne bij high-level events zoals een optreden van Céline Dion of aangepaste kindermenu’s bij het Gala van de Gouden K’s.”

VIP Experience verlengen met after show of cadeautje

Een ander punt waarop wordt ingezet, is het verlengen van de beleving. “We voorzien vaak na een evenement een after show of als dat niet mogelijk is, krijgen gasten na afloop een cadeautje mee om de mooie herinneringen aan hun bezoek langer levendig te houden”, vertelt Chris Bergs.

Sinds vorig jaar verloopt het volledige hospitality gebeuren via een nieuw digitaal platform. “Voor onze gasten werkt het comfortverhogend, want de hele customer journey verloopt nu online. Tot zelfs de parkeertickets worden digitaal bezorgd.”

Beleving écht compleet met exclusieve catering

“Onze uitdaging is om te zorgen voor een toegevoegde waarde en genoeg afwisseling wat bijvoorbeeld de catering betreft”, licht Chris Bergs toe. “Bij Andrea Bocelli op 21 maart in het Sportpaleis organiseren we voor gasten een wine tasting. Vorige maand hadden we bij Dimitri Vegas & Like Mike een heuse cocktailbar ingericht. Op het evenement met auteur Yuval Harari in de Lotto Arena werd zelfs voor de eerste keer een all vegetarian catering aangeboden.”

Hoe ziet Chris Bergs de nabije toekomst? “We blijven verder investeren in ons digitaal platform om zowel het comfort voor onze gasten te verhogen als onze eigen service te monitoren en te verbeteren. Ook onze infrastructuur is een blijvend aandachtspunt, net als onze arrangementen op maat voor vaak kleinere groepen gasten waardoor de exclusiviteit alleen maar groter wordt”, besluit Chris Bergs.

Benieuwd welke VIP Experiences worden aangeboden? Bekijk de volledige kalender

Volg ons op Instagram en Facebook voor updates en meer nieuws.